Stavorenweg 4 6
Stavorenweg 4 6
Stavorenweg 4 6
Stavorenweg 4 6
Stavorenweg 4 6
Stavorenweg 4 6
Stavorenweg 4 6

Stavorenweg 4 6

Gouda

vraagprijs

€ 1.500.000,- k.k.

Interesse?

Neem contact met ons op!

Neem contact met ons op

Omschrijving

Aan de strategisch gelegen 'Goudse Poort' in het bruisende Gouda wordt een opvallend nieuw duurzaam bedrijfsgebouw gerealiseerd.
Voor de lokale en regionale ondernemers die weten dat zichtbaarheid de sleutel is tot zakelijk succes, biedt dit architectonisch ontworpen gebouw een kans op een prominente 'etalage' locatie.

Het gebouw bestaat uit twee hoofdvolumes met ieder zijn eigen karakter; gekoppeld met een transparante glazen verbinding.
De gevelbekleding weerspiegeld de interne opslagruimten van XLBox. Deze zijn geaccentueerd door de uitstekende boxen en gevelbekleding.

Op de begane grond zijn in de glazen plint van het gebouw vrij indeelbare, flexibele bedrijfsruimten opgenomen.
Deze ruimten zijn niet alleen vierkante meters; ze zijn onderdeel van een groene buitenomgeving, voorzien van een lokale vijver.
Een plek om tot rust te komen, maar ook een slimme oplossing voor de opslag van waardevol regenwater.

Op het dak komt een vegetatiedak, bezaaid met weelderige heesters.
Dit is niet alleen een blijk van esthetiek, maar ook een krachtige manier om regionale biodiversiteit te bevorderen.

In het kort zijn de aangeboden bedrijfsruimten geïntegreerd in een architectonisch gebouw op een zichtbare locatie.
De bedrijfsruimten bieden ondernemers flexibiliteit in zowel ruimte almede hun zakelijke ambities, waarbij het gebouw bijdraagt aan de lokale omgeving.

Deze hoogwaardig nieuw te realiseren bedrijfspanden zijn gelegen op een prominente zicht locatie op bedrijventerrein de Goudse Poort. De objecten zijn gesitueerd aan de entree van Gouda naast de afrit van de snelweg A12, waarmee een uitstekende ontsluiting op de rest van de Randstad en de daarbuiten gelegen gebieden een feit is.

De totale oppervlakte bedraagt circa 2.149 m² verdeeld over circa 969 m² bedrijfsruimte in Pand 1 en 1.080 m² bedrijfsruimte plus circa 100 m² kantoorruimte in Pand 2, beide geheel gelegen op de begane grond. Het opleveringsniveau is turn-key en kan in overleg afgebouwd worden tot elk gewenst opleveringsniveau.

De bedrijfspanden maken onderdeel uit van een nieuwbouwproject waaraan gerenommeerde bedrijven zich reeds hebben gecommitteerd zoals PicNic en XL Box. In de directe omgeving zijn eveneens gerenommeerde partijen gevestigd zoals Dekbed-Discounter, Brokken & zo XXL, Centric en Rabobank Gouwestreek. Het pand kijkt tevens uit over het groen van het Groenhovenpark. Uiteraard bestaat de mogelijkheid om vergaderingen of pauzes in de parkachtige groene omgeving door te brengen. In de directe omgeving is voldoende horeca aanwezig en is het station en de Goudse binnenstad gelegen op fietsafstand.

Kenmerkend voor deze ontwikkeling is het duurzaam materiaalgebruik en veel glas in combinatie met hoge isolatiewaardes alsmede de moderne uitstraling. Bij de objecten behoren, op het mandelig terrein gelegen, circa 26 exclusief toe te wijzen parkeerplaatsen waarbij pand 1 twaalf parkeerplaatsen en pand 2 zestien parkeerplaatsen toegewezen krijgt.

Bereikbaarheid en parkeren
De bereikbaarheid met de auto is uitstekend. Afslag A12/A20 (Den Haag - Utrecht/ Rotterdam) ligt direct aan de Goudse Poort. Er rijden diverse streekbussen door de Goudse Poort en er is een constante verbinding met het centraal station Gouda. Parkeren is mogelijk op eigen terrein.

Gebruiksmogelijkheden
De objecten zijn geschikt voor diverse bedrijfsdoeleinden.

Oppervlakte
De objecten hebben een totale oppervlakte van 2.149 m², verdeeld over:
Pand 1:
• circa 969 m² bedrijfsruimte gelegen op de begane grond.
Pand 2:
• circa 1.080 m² bedrijfsruimte gelegen op de begane grond;
• circa 100 m² kantoorruimte gelegen op de begane grond.

De verhouding vierkante meters kantoor- en bedrijfsruimte is in overleg anders overeen te komen. Tevens is het mogelijk om ook in pand 1 kantoorruimte aan te brengen.

Oplevering
4e kwartaal 2024 of zoveel eerder als mogelijk.

Opleveringsniveau
Bedrijfsruimte Pand 1:
• Vrije hoogte van circa 5,15 meter;
• 2 maal elektrische geïsoleerde overheaddeur met één transparant paneel (3 m x 3,5 m);
• Aluminium loopdeuren;
• Monoliet afgewerkte betonvloer met een vloerbelasting van circa 1.500 kg/m²;
• HR ++ glas;
• Led verlichtingsarmaturen;
• 3x 35A elektracapaciteit, exacte locatie nader tussen partijen overeen te komen, uitbreiding in overleg mogelijk;
• Noodverlichting;
• Brandslanghaspels.

Bedrijfsruimte Pand 2:
• Vrije hoogte van circa 5,15 meter;
• 4 maal elektrische geïsoleerde overheaddeur met één transparant paneel (3 m x 3,5 m);
• Aluminium loopdeuren;
• Monoliet afgewerkte betonvloer met een vloerbelasting van circa 1.500 kg/m²;
• HR ++ glas;
• Led verlichtingsarmaturen;
• 3x 35A elektracapaciteit, exacte locatie nader tussen partijen overeen te komen, uitbreiding in overleg mogelijk;
• Noodverlichting;
• Brandslanghaspels.

Kantoorruimte Pand 2:
• Betegelde toiletvoorziening;
• Meterkast (geen gas);
• Pantryunit (1,8 m breed) voorzien van spoelbak, keukenkraan, koelkast en vaatwasser;
• Systeemplafond;
• HR ++ glas;
• Diverse wandcontactdozen;
• Glasvezelaansluiting;
• Kantoren zijn voorzien van vloerverwarming.

Tevens liggen er mantelbuizen naar de parkeerplaatsen ten behoeve van elektrisch (auto)laden.

Zie voor de complete weergave van het bouwkundig opleveringsniveau de technische omschrijving.

Koopsom
Pand 1:
€ 1.500.000,- v.o.n.
Pand 2:
€ 1.915.000,- v.o.n.

Panden kunnen afzonderlijk van elkaar en gezamenlijk gekocht worden.

Prijs voor onderhavige nieuwbouwpanden betreft vrij op naam, wat inhoudt dat notaris- en makelaarskosten inzake aankoop in de koopprijs zijn inbegrepen. Bedragen dienen vermeerderd te worden met omzetbelasting.

Vereniging van Eigenaren
Koper dient lid te worden van de nog op te richten Vereniging van Eigenaren.

Thans kadastrale gegevens
Gemeente: Gouda;
Sectie: M;
Nummer: 7627 & 7628;
Grootte respectievelijk: 4.362 m² en 4.125 m².

Het buitenterrein wordt mandelig, wat inhoudt dat eigenaren met elkaar verantwoordelijk zijn voor dagelijks
onderhoud.

Notaris
Ambachtse Notaris te Hendrik-Ido-Ambacht zal de juridische afwikkeling begeleiden. De koop van een unit wordt vastgelegd in een koopaannemingsovereenkomst en akte van mandeligheid. Deze overeenkomsten zullen naar de notaris worden gestuurd waarna de notaris de leveringsakte opstelt, ook wel de ‘transportakte genoemd’.

Bouwer
De bouw wordt tot stand gebracht door ABG Bouw uit Genemuiden. Zij hebben de nodige ervaring met nieuwbouwontwikkeling van bedrijfscomplexen.

Proces
Bij effectuering van koop wordt tussen partijen een zogeheten koop- aannemingsovereenkomst opgesteld. Indien de koop- aannemingsovereenkomst onvoorwaardelijk is zal de projectnotaris koper uitnodigen voor het zogeheten transport. Koper (dan wel de financier) betaalt de ontwikkelaar op basis van datum gereed in verschillende bouwtermijnen middels facturen de totale koopsom.

Huurprijs
Pand 1:
€ 95.000,- per jaar, te vermeerderen met de wettelijke verschuldigde omzetbelasting en eventuele servicekosten.
Pand 2:
€ 115.000,- per jaar, te vermeerderen met de wettelijk verschuldigde omzetbelasting en eventuele servicekosten.

Panden kunnen afzonderlijk van elkaar en gezamenlijk gehuurd worden.

Huurprijs parkeerplaatsen
De huurprijs voor één parkeerplaats bedraagt € 250,- per jaar te vermeerderen met de wettelijke verschuldigde omzetbelasting.

Huurder zal contracten voor water en elektra op eigen naam stellen. Meerwerk ten opzichte van bovenstaand beschreven turn-key opleveringsniveau zal leiden tot een meerprijs.

Servicekosten
Nader overeen te komen, vermoedelijk enkele honderden euro's ten behoeve van bijdrage mandelig buitenterrein en bijdrage VvE.

Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na ingangsdatum van de huurovereenkomst, op basis van de wijziging van het maandindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks “alle huishoudens” (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Zekerheidsstelling
Een bankgarantie of waarborgsom ter grootte van een betalingsverplichting van 3 maanden huur te vermeerderen met de wettelijke omzetbelasting en servicekosten.

Huurcontract
Huurovereenkomst op basis van het standaardmodel van de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ).

BTW
Huurder garandeert aan verhuurder dat hij het huurobject per datum van ingang van de huurovereenkomst voor tenminste het bij de wet vastgestelde minimumpercentage blijvend zal gebruiken voor doeleinden die recht geven op aftrek van BTW.

Huurder zal op eerste verzoek van verhuurder per ommegaande een onherroepelijke volmacht aan verhuurder en zijn eventuele rechtsopvolger(s) verlenen om mede namens hem een optieverzoek tot belaste verhuur in te dienen. Indien huurder echter niet (meer) voldoet aan de wettelijke criteria voor belaste verhuur of een optieverzoek tot belaste verhuur niet (meer) door de inspecteur der belastingen wordt gehonoreerd, dan zal huurder het gehele daardoor financieel te lijden nadeel voor verhuurder aan verhuurder vergoeden, overeenkomstig de ter zake op te nemen bijzondere bepalingen van de huurovereenkomst.

Huurtermijn
10 jaar met aansluitend een optietermijn van telkens 5 jaar.

Huurbetaling
Per kwartaal vooruit.

Voorbehoud
Elke transactie behoeft de nadrukkelijke goedkeuring van eigenaar.

Disclaimer
Al het bovenstaande betreft informatie omtrent de verhuur van dit adres. De informatie is met zorg samengesteld, maar voor de juistheid ervan kan door Bij Abram Bedrijfsmakelaardij geen aansprakelijkheid worden aanvaard noch aan de vermelde gegevens enig recht worden ontleend. Nadrukkelijk is vermeld dat deze informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd.
Lees meer

Kenmerken

Overdracht

Vraagprijs
€ 1.500.000,- k.k.
Status
beschikbaar
Aanvaarding
in overleg

Bouw

Hoofdbestemming
bedrijfsruimte
Bouwjaar
2023

Parkeergelegenheid

Aantal plaatsen
16

Plattegronden

Downloads

Afspraak maken?

Vul ons contactformulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.